tirsdag, februar 15, 2005

Sjov med Finland

Det er almen kendt at alle finnere har en Nokia mobiltelefon og masser af rensdyr. Da jeg allerede har en nokia mobil telefon, var det derfor renerne jeg var mest interesseret i, da jeg pludselig blev kontakt ganske uopfordret af en finlænder via IRC (et slags chatnetværk). Følgende er et uddrag af en godt 30 minuters lang samtale med piippanen (finlænder og formodet distributør af rensdyr og elge).

Finlænder: kaveri meni conffimaa sitte häviön , no säälipisteitä teille. Kannattaa sitte laittaa koko demo admineille ni näkevät mite joka rundi o vetäny kato ku ramppia pitää aina matsissa ni jokaisessa demossa porataa toho.

Mig: Do you distribute elks and reindeer outside of Finland? I am looking for a distributer.

Finlænder: kato ota muna suuhu ja koita viheltää

Mig: How much do you charge for elks and reindeer? I am willing to buy in large quantities.

Finlænder: www.mannet.com for reindeers

Mig: I will look into it. How long do you expect it will take to deliver 500 reindeers?

Finlænder: 1 day

Mig: And how will they be shipped and packaged?

Herefter blev der lidt stille. Jeg forsøgte naturligvis ihærdigt at få fat på ham igen for at få en aftale i stand.

Mig: What is the expected deliverytime for elks and has the reindeers been vaccinated against mad cow disease?

Mig: Hope you deliver faster than you answer

Finlænder: Who are you ?

Mig: My name is Hans Rensdyr .. I am CEO of Dansk Rensdyr og Elge import A/S

Finlænder: Why did you whisper me ?

Mig: Because you are finnish .. And I am looking for a distributer that can provide me with finnish reindeer and elks.

Finlænder: lol :D

Mig: My understading is that all finnish people have elks and Nokia telephones.

Finlænder: You should travel to Lapland and ask Santa about that. well , nokia telephone is kinda expensive :/

Mig: I have already imployed Santa but he only has a few reindeers. These I have already sold to a Chinese resturant.So now I am looking for a better distributer!

Finlænder: :]

Mig: I am interessted in importing atleast 500 elks and 1000 reindeer.

Finlænder: and trying to find some1 by using internet relay chat :D?

Mig: A reindeer distrubuter? Because if you are then I am your man.

Desværre endte det med at piippanen stoppede med at svare, og derfor fik jeg aldrig en handel i gang.

Ingen kommentarer: