onsdag, august 31, 2005

Din personlige DJ

Kender du det? Du har hørt din musiksamling igennem for 1000. gang, og kan alle numrene udenad og hvilken rækkefølge de kommer i?

Du går herefter til dine venner eller bekendte, og spørger dem om, hvad der er fedt lige nu: "Har du hørt den der fede nye single fra Britney Spears? Du ved den der Everytime!! Den er bare herre overfed, der!" kommer det så som skidt fra en spædekalv. Med lidt væmmelse og afmagt konstaterer du nu, at det nummer nok ikke LIIIIIIIIIGE er så fedt, som det bliver gjort til, og du går hjem og hører din musiksamling en gang til.

Du har nu konstateret at alle dine venner har en rådden musiksmag, men du vil stadig gerne have ny inspiration til de fedeste nye numre! Hvad gør man så? Man går naturligvis på Nettet.. Ikke til en af de elendige musik tjenester som MSN Music eller iTunes: Her har redaktørerne nemlig en mindst lige så rådden musiksmag som dine venner, og har tydeligvis lige så lidt forstand på musik.

Her til morgen (hvor jeg egentligt burde være på vej på arbejde) sad jeg så at læste lidt på en tilfældig blok, og her fandt jeg til min store overraskelse et fantatisk site, som baseret på ens musiksmag foreslår ny musik, som du muligvis kan lide... SIMPELTHEN FANTASTISK!!!

Sitets navn er Pandora.com. Funktionen er så simpel at alle burde kunne være med: Først indtaster man titlen på et nummer man kan lide, eller navnet på en kunstner. Derefter foreslår Pandora et nummer baseret på dette, og man vælger så under "Guide", om man kan lide dette nummer, eller om Pandora har en lige så rådden musiksmag som ens venner. Ud fra dette valg spiller Pandora så et nyt nummer, og igen foretager man valget: Godt eller skidt. På baggrund af valgene opretter Pandora så en playliste, og man kan nu høre den fedeste musik dagen lang.

Dette indlæg er skrevet mens jeg sidder og lytter til Pandora på arbejdet .. Må hellere stoppe med at skrive .. Min chef begynder at se lidt ond ud.

"HEY CHEF!!! OP MED HUMØRET!! JEG HAR LIGE ET NUMMER DU SKAL HØRE!! DET ER VILDT FEDT!! DET ER MED HENDE DER BRITNEY SPEARS!! DET HEDDER EVERYTIME!! DET ER HERRE FOR VILDT, DER!!"

Ingen kommentarer: