torsdag, august 25, 2005

Lykkens pamfilius

Det skal ikke være nogen hemmelighed længere: Jeg har været inde i en enorm stribe af held de sidste par dage: Maden er ikke brændt på en eneste gang, der har ikke været ild i køkkenet en eneste gang siden sidst, og så har jeg fået ønskejobbet i hus pr. 1. oktober.

Imens jeg sidder og tror, at nu kan det snart ikke blive bedre, ringer telefonen så. Den mest forførende forudindtalte stemme fortæller mig på flydende amerikansk:

"CONGRATULATIONS!! YOU HAVE JUST WON A CRUISE TO THE CARIBBEAN! TO CLAIM YOUR PRICE, JUST PRESS THE 9 KEY NOW ON YOUR TELEPHONE NOW!"


"DET VAR DA SATANS!" tænkte jeg, og uden at tænke mig om hamrer jeg mine pølsefingerer ned på telefonens tastatur.

Lidet var heldet dog, for af uransagelige grunde, ramte jeg ikke 9 tasten. Dette imponerede naturligvis ikke telefonsvareren i den anden ende, så stemmen fortsatte forførende:

THAT IS THE 9 KEY!!


Med en elefants snilde fik jeg hurtigt ramt 9 tasten, og stemmen i røret spolede lidt længere frem på båndet, og blev nu mere krævende:

TO CLAIM YOUR PRIZE, WE NEED TO KNOW YOUR ACCOUNT NUMBER! PLEASE ENTER YOUR VISA OR MASTER CARD NUMBER AND PRESS THE POUND KEY!


Da jeg ikke er videre autistisk kunne jeg naturligvis ikke dette nummer i hovedet. I guder!!!. Jeg har lige kæmpet med at ramme "9" tasten, og nu vil damen have mig til at taste 16 cifre og derefter trykke på en tast som hedder "pound".

Med frygten for at miste min dyrbare præmie tastede jeg lynhurtigt 16 cifre ind, og trykkede på "pound" tasten (du ved, den lille tast man ellers ikke aner hvad skal bruges til). Stemmen i røret blev nærmest euforisk, og begyndte næsten at juble, mens noget som lød som en fanfare, optaget med udstyr fra 1930'ernes Polen, blev fyet af gentagende gange i baggrunden. Støjen fra fanfaren var så øredøvende, at jeg aldrig fandt ud af, hvad den sensuelle stemme sagde.

Så .. Nu håber jeg bare, at min præmie snart kommer. Ellers vil jeg bede personen med kort nr. 8363 4387 1274 2991, om lige at kontakte mig, hvis han eller hun pludseligt uventet får en rejse til Caribien ind på sin konto. Husk nu!! Med ærlighed kommer man længst, og jeg kan jo ikke gøre for, at jeg ikke kan nummeret på mit VISA kort i hovedet vel??

1 kommentar:

Dortheivalo sagde ...

Sjældent har jeg grint så længe, så larmende og så inderligt..Og nej jeg ikke vundet din rejse, men kommer du afsted, så god tur!