tirsdag, november 16, 2004

Dansk "rap"

Indtil for få uger siden var jeg af den opfattelse, at dansk "rap" havde nået bunden med Nik & Jay. Desværre fandt jeg ud af, at bunden faktisk kunne ligge adskillige lysår lavere. Af en eller anden grund er det blevet "in" at lytte til selvfede drengerøve fyre lort af i 3-4 minutter om ingenting, og med Alias kan det umuligt blive ringere. Jeg lyttede i et minuts svaghed forleden til Danmarks repeat radio nr. 1 - The Voice - og blev hurtigt mindet om, hvorfor denne station ikke er indkodet på min tuner. Først troede jeg at mine højtalere var brændt af, men den afskyelige lyd forsvandt når jeg skiftede til en anden radiostation. Lyden viste sig at komme fra rim-smeden Alias, og støjen havde fået titlen "Gør det igen". Magen til talentløs musik og tekst skal man lede længe efter. Først og fremmest er der i selve beatet lagt mere vægt på at det lyder højt, end at det lyder godt, og med teksten ..

" Jeg har det så varmt.
Så tag dit tøj af.
Men her er også meget larm.
Så lad os skride.
Skal vi hjem til dig eller mig?
Jeg er ligeglad, vi finder ud af det på vejen."

.. fristes man til at tro at teksten er taget ud af en 5 årigs danskhæfte. Det eneste jeg kan drage ud af dette er at pladeindustrien med Alias forsøger at vise os hvad piratkopieren gør ved musikkvaliteten. Jeg blev i hvert fald alvorligt skræmt. Positivt er det dog at den lettere retarderede Alias nu er identificeret som den oprindelige bærer af kogalskab. MUUUUH!


3 kommentarer:

Rasmus Pedersen sagde ...

Forskellige folk forskellig musiksmag, selvfølgelig kan du ikke lide de elektroniske toner hvis du hører (Som jeg kunne forstille mig) klassisk musik.

En anden ting vil jeg ikke sige nik & Jay kan gå ind under kategorien danskrap da det nærmere er club.

Danskrap er nærmere noget Lign. Det her:
Troo.l.s & Orgi-E - Ulven kommer

Teksten kan læses her:
http://www.danskraplyrics.dk/articles.php?article_id=143

Og musikken kan høres på:
http://www.youtube.com/watch?v=v_xFAzOVRAw

Det du har fået fat i er nærmere club end rap musik.

Desværre Mester.

Rasmus Pedersen sagde ...

Det er ikke danskrap, men nærmere club/pop numre du nævner der.

Et rigtigt danskrap nummer er nok nærmere troo.l.s & Orgi-E - Ulven kommer

Lyrics Kan læses her:
http://www.danskraplyrics.dk/articles.php?article_id=143

den kan høres her:
http://www.youtube.com/watch?v=v_xFAzOVRAw

morten fra www.globalaudiogroup,com sagde ...

hummm personligt synes jeg dansk rap døde med østkyst hustlers... jokeren og loc har samlet lidt op på det men hvor f..... er humoren som 80er rapperne havde... miss it