onsdag, februar 22, 2006

You have .. 937 messages! All of which are marked urgent!

Hvad er det med folk og e-mail? Det er ligesom al fornuft forsvinder, når folk får tilsendt en e-mail, eller skal til at sende en e-mail.

Jeg tog meget hurtigt Internettet og e-mail til mig. Faktisk købte jeg i 1995 et Internet abonnement bare for at få en e-mail adresse, men havde ikke adgang til Internettet fra andre steder end biblioteket. Når jeg tjekkede min mail, så var det altid fornuftige og velovervejede ting folk skrev til mig. Ting som jeg faktisk godt ville vide. Ting som jeg synes var relevante.

Så kom Internet revolutionen. Alle havde pludselig fået en gratis Hotmail adresse, og der kom adgang til Internet og mail på uddannelsessteder, arbejde og hjemme. Og der gik ikke 5 minutter før min mailbox var fyldt med alle mulige mails med emner lige fra kædebreve (hvor min penis eksploderede hvis jeg ikke videresendte denne ligegyldige samling bytes til mindst 20 millioner personer på min kontaktliste), til ligegyldige reklamer og ikke mindst .. Ganske uovervejede og ligegyldige mails fra familie og bekendte.

Hvor tit har man nogensinde modtaget et brev, hvor der stod noget i retningen af: Hej med dig .. Jeg har lige spist ris og fået tynd mave. Synes bare lige du skulle vide det. Vi snakkes. Eller: Hej Kim, Nå .. Du kan også modtage post. Så sender jeg lige en besked til dig senere.

Sådanne ligegyldige informationer finder hver dag frem til mine efterhånden mange e-mail adresser (til forskellige formål). Pludselig er det ikke kun spam mails jeg ønsker at tilføje til mit junk-mail filter. Det er også familie, venner, kolleger og det der er værre.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Så sandt. Så sandt.
Også på sms, går folk amok med kædebreve, jeg svare aldrig på dem, jeg sletter dem sgu bare.

Anonym sagde ...

Jeg er mest træt af alle de her usandsynligt irriterende penisforlængende spams og gode nigerianske tilbud ... folk hopper ikke på deres hundekunster, hvornår lærer de det?